Financieel / control

Meet & Greet impactvolle financiën posities op 1 december 2022

Onze financieel experts houden gemeente Amsterdam financieel gezond. Dat is een grootse en impactvolle taak! Zonder deze experts geen tevreden bewoners, bezoekers en ondernemers die graag in Amsterdam verblijven of genieten van onze accurate dienstverlening. Onze gemeente ontzorgt de stad door financiële projecten met thema’s als Jeugd en werk, Onderwijs, Gezondheid of Diversiteit.

Wil jij ook zo’n baan met impact of maak jij in ieder geval graag kennis met onze financieel experts?

Kom dan naar onze ‘Meet & Greet'!

Waarom moet je zeker bij deze ‘Meet & Greet’ zijn?
• Leer ins en outs kennen van openstaande posities: Financieel Business Partner en Strategisch Financieel Adviseur! En: ‘Vraag maar raak’
• Krijg een indruk van de interessante en vooruitstrevende projecten waar we aan werken bij financiën
• Maak kennis met gelijkgestemde vakgenoten die jouw taal spreken
• Geniet van een rondleiding in ons indrukwekkende, monumentale stadsarchief
• Ontvang informatie over de carrièremogelijkheden binnen financiën en onze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden
• Geniet van de gezellige borrel en leer onze professionals op informele wijze kennen!

Wat hebben we voor je in petto?

Programma donderdag 1 december
15.45 Warm Welkom
16.15 Welkomstwoord Gemeente Amsterdam Financiën & Inkoop
16.30 Unieke kans! Rondleiding Stadsarchief
17.00 Kennismaking met het team en aandacht voor openstaande vacatures
Ga in gesprek voor een persoonlijke kennismaking op maat!
17.30 Afsluiting, Netwerkmoment met Borrel

Locatie
De Bazel Amsterdam Vijzelstraat 32


Meld je vooraf aan!
Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt, daarom vragen we je jezelf bijtijds aan te melden.
Wil en kan jij erbij zijn op 1 december? Meld je dan uiterlijk vrijdag 25 november aan door een mail met jouw cv en korte profielomschrijving te sturen aan meetandgreet@amsterdam.nl. Je ontvangt dan een bevestiging met verdere instructies.

Meld je aan!

De gemeentebegroting van Amsterdam is zo’n 5,5 miljard euro per jaar. Ervoor zorgen dat dat geld goed besteed wordt is een uitdagende en verantwoordelijke taak. Eén gemeenschappelijke boekhouding zorgt voor een transparante werkwijze en verkleint de kans op fouten en fraude.

Als financieel professional lever je een belangrijke bijdrage aan de financiële gezondheid van de stad. Je buigt je over financiële vraagstukken en adviseert gevraagd en ongevraagd over hoe het beter of efficiënter kan. Plannen, boekhouden, adviseren en rapporteren aan het management zijn belangrijke taken.

Partner

Je bent een belangrijke partner voor veel medewerkers. Bijna alle gemeentelijke werkzaamheden hebben direct of indirect met financiën te maken. Van erfpachtuitgifte bij grondontwikkeling tot de kosten van een brug over het IJ

Begroting

Ook zorg je ervoor dat leveranciers snel worden betaald. En dat is met zo’n 1.000 facturen per dag een uitdagende klus. Jaarlijks verlangt de gemeenteraad een kloppende begroting,  alle kosten uitgaven en inkomsten moeten daarom zijn opgenomen in de jaarrekening.

Dynamisch

De gemeentelijke bedrijfsvoering is dynamisch, of je nu business controller, strategisch financieel adviseur of medewerker financiële administratie bent. Dit kan niet anders in een constant veranderende stad met veel verschillende  belangen van bewoners, bedrijven en bezoekers.

Over ons vakgebied financieel / control

Ontmoet één van onze collega's in deze aflevering van de videoserie "Goed voor Amsterdam. Goed voor jou."

Kom ook werken bij Amsterdam. Zie de vacatures elders op deze pagina.